
El dia 15 de desembre de 2008 en Francesc Torralba va venir a la nostra facultat per a fer una xerrada.
Ens va parlar sobretot dels valors en general. Va començar la conferència expicant-nos coses sobre el valor de l'escolta, que és un dels valors més importants d'un mestre.
L'habilitat de captar on és l'altre per aconseguir no paralitzar el seu desenvolupament. Així podrà veure quines necessitats tene els que té davant.
El mestre pot no saber exactament les necessitats de l'alumne que té davant, fent que no pugui desnvolupar totalment tot el seu potencial.
Ens va parlar sobretot dels valors en general. Va començar la conferència expicant-nos coses sobre el valor de l'escolta, que és un dels valors més importants d'un mestre.
L'habilitat de captar on és l'altre per aconseguir no paralitzar el seu desenvolupament. Així podrà veure quines necessitats tene els que té davant.
El mestre pot no saber exactament les necessitats de l'alumne que té davant, fent que no pugui desnvolupar totalment tot el seu potencial.
QUÈ ÉS TRANSMETRE VALORS?
Els valors són realitats intangibles, no es poden percebre físicament, ni tocar, ni veure, ni olorar. Els valors s'expresen, es manifesten en els estils de vida de les persones, en la forma de parlar, de moures, etc. S'expresen indirectament, s'irradien a través dels estils de vida.
Un mestre a una aula irradia els seus valors. Per poder transmetre, l'altre ha de ser permeable, si no són permeables mínimament el mestre no pot fer una feina útil.
Els mestres poden despertar els valors que l'altre ja té a dintre.
La llavor ja hi és a dins l'educand, i nosaltres el que hem de fer és cuidar-la i fer-la créixer.
Els valors generen unió cap als altres. a nivell personal, les persones humilds, que no parlen només d'ells mateixos, que saben escoltar van molt buscades, els altres volen estar a prop d'elles.
Tolerància, esforç, honestedat, puntualitat, paciència, capacitat d'autocrítica, són valors que uneixen a les persones.
Obstacles per transmetre valors:
-Interferències de l'entorn, l'escola no és impermeable. De vegades fa pensar al mestre que va contracorrent.
-Dificultat endògena del propi mestre. Un mestre que no té valors propis, difícilment podrà transmetre´ls.
-L'educand oposa resistències a absorvir, sobretot en alguna etapa de la seva vida, com l'adolescència, ens trobem amb un xoc generacional.
Hem de tenir l'esperança de que després d'un temps d'intentar transmetre valors, aquests seran absorvits per l'educand.
Si voleu saber alguna cosa m'es sobre en Francesc Torralba feu clic aquí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada